Ondersteuning en informatie wanneer u het nodig heeft

De specialisten van Coloplast® Care zijn beschikbaar voor ondersteuning en informatie over het gebruik van onze medische hulpmiddelen wanneer u het nodig heeft. Zij kunnen de hulp en informatie uitbreiden die u van uw hulpverlener krijgt, wanneer dit nodig is. Wij bieden directe begeleiding om u te helpen uw aandoening beter te leren beheersen op een manier die past bij uw specifieke behoeften en levensstijl. Ons Coloplast Care-team kan u ondersteunen bij het (leren) omgaan met uw aandoening.

Ervaringen met Coloplast Care

‘Vanaf het eerste contact een goed gevoel’

‘Vanaf het eerste contact een goed gevoel’

Zo’n 38 jaar geleden beviel Marianne IJmker (68) van haar dochter. Kort daarna werd bij haar MS geconstateerd. Door de ziekte kon Marianne moeilijk haar urine ophouden. Ze leerde zichzelf katheteriseren en gebruikte vanaf het begin de hulpmiddelen van Coloplast. Ze is van mening dat de hulpvraag van de patiënt bij Coloplast voorop staat. Lees over de ervaringen van Marianne

‘De bevalling van mijn dochter was de trigger voor MS, maar achteraf bekeken zat MS altijd al in mijn lichaam. Als kind kon ik moeilijk meekomen met mijn leeftijdsgenootjes, ik kon mijn plas moeilijk ophouden. Als ik ’s middags thuis een boterham ging eten, stopte mijn moeder mij daarna in bed. Doodop was ik. Ik ben nooit een zeurpiet geweest, heb altijd goed voor mezelf kunnen zorgen. Zelfs toen ik in een rolstoel terechtkwam. Vier jaar geleden overleed mijn man. Hij hielp me altijd een paar keer per nacht in de rolstoel om mij naar het toilet te rijden als ik moest plassen. Dat was behoorlijk intensief.’

Zelf katheteriseren
‘Toen ik te horen kreeg dat ik MS had, ben ik er van alles over gaan lezen. Ook werd ik lid van de MS Werkgroep Amsterdam e.o. Daar leerde ik een oud-verpleegkundige kennen die zichzelf katheteriseerde. Ik begon daar steeds meer interesse in te krijgen. Was dit ook niet iets voor mij? Ik was en ben nog altijd absoluut niet angstig om dat bij mezelf te doen. Ik wilde dit ook heel graag, omdat ik erg schoon ben op mezelf. Ongelukjes wilde ik zoveel mogelijk voorkomen. De voormalige verpleegkundige heeft er toen een meegenomen voor mij, en uitgelegd hoe je een katheter inbrengt. Dat sprak mij wel aan, het zou in elk geval ook veel schelen in de nachtelijke toiletbezoekjes.’

Verplaatsen in de patiënt 
‘Ik was ook lid geworden van de MS-vereniging. In het ledenmagazine van de vereniging stonden twintig jaar geleden al advertenties van Coloplast. Ik heb hen en een aantal andere fabrikanten benaderd voor proefpakketjes van katheters. Het contact met Coloplast is mij bijgebleven, ik had daar meteen een goed gevoel bij; een proefpakketje werd direct opgestuurd. Daarbij was de dame aan de lijn heel keurig: “zou ik u na een paar weken opnieuw mogen bellen om te vragen hoe het product is bevallen?”. En dat deed ze dan ook. Ik vond de communicatie direct prettig, en ook het product beviel me meteen. In 2000 kwam Coloplast met een nieuw, gebruiksvriendelijker kathetermodel. Zij waren de eerste met dit nieuwe systeem. Ook dat is een van de redenen waarom ik bij Coloplast ben blijven “hangen”: ze kunnen zich goed verplaatsen in de hulpvraag van de patiënt, en zijn daar heel vooruitstrevend in.’ 
Menswaardiger bestaan ‘Het plassen is met de katheter onder controle. Dat geeft ook rust als ik eens de energie heb om de deur uit te gaan. Ik heb vrede met wat ik nog allemaal wél kan, maar mijn grootste probleem is en blijft mijn vermoeidheid. Na het middageten ga ik naar mijn bed en dan slaap ik gerust drie tot vier uur. Ik leef vrij intens, doe veel dingen nog. Ga graag naar concerten, spreek met mijn vriendinnen af of met mijn dochter. Dat kan ik gelukkig allemaal nog. En daar ben ik ook mijn katheter dankbaar voor: voor een menswaardiger bestaan.'

Sluiten

Ontmoet het Coloplast Care team

Amira

Ik probeer er écht voor hen te zijn.

Wat vind je het mooiste aan je werk?
‘Het ondersteunen van mensen bij het darmspoelen. Ik neem mensen – soms ouders van jonge kinderen – bij de hand om het samen met hen tot een succes te maken. Ik doe dit met veel passie, ik probeer er echt voor hen te zijn.’

Kun je een waardevol inzicht delen?
‘Veel mensen lukt het bij het damspoelen in het begin niet om voldoende water ingebracht te krijgen. Dat ik bijna verbaasd ben als ik in het eerste gesprek hoor dat het wel is gelukt. Maar ook al lukt het in het begin niet goed, wij zijn er om mensen daarmee te helpen!’

Waar krijg jij energie van?
‘Het is leuk om mensen te begeleiden naar een doel. Of het nu succesvol darmspoelen is of het vinden van passend stomamateriaal of de juiste katheter. Zorgen dat mensen de vrijheid en zekerheid voelen om die dingen te doen die ze leuk vinden.’

Mijntje

Door actief kennis en ervaring te delen, zorgen we ervoor dat de gebruikers van onze producten altijd goed geholpen worden.

Wat vind je het leukste aan je werk?

'De Consumer Care afdeling bestaat uit een heel leuk, klein en hecht team.  Alle collega's hebben een andere achtergrond. De verbindende factor is dat iedereen onze klanten wil helpen. Door actief kennis en ervaring te delen, zorgen we er voor dat de gebruikers van onze producten altijd goed geholpen worden.'

Waar krijg je energie van? Wanneer heb je een goede dag?

'Ik heb zelf een verpleegkundige achtergrond. Het is mooi om vanuit mijn achtergrond mensen te kunnen helpen. Ik merk dat mensen het lastig vinden om over hun stoma, darmproblemen of andere issues te praten. Je hoort ze er soms gewoon mee worstelen. Door oprecht te luisteren en ook aan te geven dat we dagelijks over deze problemen spreken, met heel veel verschillende mensen, laat ik hen zien dat dit niets geks is. Het is goed om het sociale taboe te doorbreken!'

Van eindgebruikers hoor ik regelmatig terug dat hun leven is veranderd, dat ze weer op pad durven. Ik vind het zo mooi om te zien dat ik daar aan kan bij dragen!

Wat is voor jou een waardevol inzicht om te delen?

'Coloplast wil je écht helpen. Bij alles stellen we onze klanten centraal. Zo vragen we altijd aan de klant hoe onze dienstverlening is geweest en of er zaken zijn die we kunnen verbeteren. Heel mooi om te zien dat we zo samen met onze klanten de dienstverlening vormen!'

Judith

Door te luisteren, mee te denken en advies te geven, kan ik verschil maken.

Wat vind je het mooiste aan mijn werk?

Consumer Care is een werkplek waar ik verschil kan maken door de gesprekken die ik voer met mensen. Door te luisteren, mee te denken en advies te geven.
Als het nodig is om 1 of meerdere van onze producten te moeten gebruiken, kan dit veel impact op het dagelijks leven hebben. Dit kan ook in positieve zin zijn, dat er meer vrijheid komt om de deur weer uit te gaan of te kunnen sporten.  
Hierdoor is werken bij Coloplast betekenisvol voor mij.
Daarnaast is het team van Consumer Care is een positieve en inspirerende groep mensen, ik ga altijd met veel plezier naar mijn werk toe!

Waar krijg je energie van?

Als ik hoor dat onze producten of adviezen het gewenste resultaat geven.  Blije en dankbare mensen aan de telefoon, die vertellen dat hun problemen rondom hun stoma, katheteriseren of darmspoelen opgelost zijn. Of de uitspraak “U heeft mijn dag tot een feestje gemaakt”, dit stemt mij tot dankbaarheid.

Wat is voor jou een waardevol inzicht om te delen?

Blijven zoeken naar de best passende oplossing, ook als dit niet in 1 keer lukt. Bespreek wat de mogelijkheden zijn en dat we graag samen de zoektocht aangaan. Geef mensen het gevoel dat we  meedenken en er voor ze zijn.

Bert

Iets wat nu misschien nog niet lukt, kan over een tijdje vaak wél.

Wat vind je het mooiste aan je werk?
‘Dat ik kan helpen om iemands leven echt aangenamer, fijner en beter kan maken dan het was. Ik kan echt de hele dag blij zijn als ik iets meer kan doen voor iemand dan die persoon verwachtte. Iets wat eerst niet lijkt te kunnen, maar dan tóch wel mogelijk is!’

Kun je een waardevol inzicht delen?
‘Er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Iets wat nu misschien nog niet lukt, kan over een paar weken of maanden vaak wél. Ook heb ik gemerkt dat mensen die proberen er het beste van te maken, vaak de minste klachten lijken te hebben’.

Waar krijg jij energie van?
‘Ik wist nooit wat mijn passie was. Passie, passie, wat moet ik ermee? Maar sinds ik bij Coloplast werk – of, specifieker: sinds ik bij Care werk – weet ik wat mijn passie is: mensen helpen!’

Freya

Vaak zeggen mensen: ‘had ik dit maar jaren eerder geweten!’

Wat vind je het mooiste aan je werk?
‘Het cliché, mensen helpen. Door de juiste oplossing te bieden en soms gewoon met een luisterend oor. Vooral bij ouderen heb ik het gevoel dat even kletsen over hoe het gaat, heel fijn is. Als iemand dan ook nog geholpen is met onze materialen en daardoor meer kan in het leven. geeft dat veel voldoening. Ook help ik met graag met creatieve dingen, zoals een stoma-kleurplaat of darmspoel-diploma voor kinderen.’

Welk klantcontact is je bijgebleven?
‘Ik sprak laatst een mevrouw van 97, die aangaf het zo fijn te vinden dat iemand vroeg hoe het ging. Ze deed nog alles zelf – ook autorijden! – maar wilde graag dat er eens iemand meekeek of ze nog wel de juiste materialen gebruikte. Ik adviseerde haar een huisbezoek van haar medisch speciaalzaak in te plannen. Toen ik haar later sprak was er iemand bij haar thuis geweest. Ze was erg blij dat ik haar op die optie had gewezen.’

Kun je een waardevol inzicht delen?
‘Trek aan de bel als je lekkages, irritatie of pijn hebt. Mensen denken vaak dat dit soort ongemak erbij hoort, maar dat hoeft echt niet. We hebben verschillend materiaal voor uiteenlopende mensen en leefstijlen. Hoe beter het materiaal past, hoe fijner je je in je vel voelt! Vaak zeggen mensen ‘had ik dit maar jaren eerder geweten!’. Ik ben dan blij dat ik ze aan een goede oplossing heb geholpen, maar had ze liever eerder gesproken.’

Sluiten

Probeer nu gratis

Bedankt voor uw aanvraag van een proefpakket!

Uw aanvraag is verzonden. U kunt dit scherm sluiten.

Bekijk desktopversie